دوشنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۳ - 2024 November 18
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۷ آبان ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۲
تیتر ۲۰ عوامل رشد فروش در شش‌ماهه ۱۴۰۳ بررسی می‌کند؛
آریاساسول یکی از تولیدکنندگان معتبر و بزرگ محصولات پلیمری، خصوصا پلی‌اتیلن سبک و سنگین در خاورمیانه است. این شرکت با بهره‌گیری از فناوری‌های‌ روز و همکاری‌های‌ بین‌المللی، در تولید محصولات باکیفیت و پرکاربرد در صنایع بسته‌بندی، خودروسازی، کشاورزی، ساخت‌وساز و... ظرفیت بالایی دارد.
کد خبر: ۷۲۶۷۳

تیتر 20- طی شش‌ماهه نخست ۱۴۰۳، رشد خیره‌کننده فروش آریاساسول، توجه بازار و تحلیل‌گران را به خود جلب کرده است. این سفیر پیشرو و نبض تپنده محصولات پتروشیمی، با توجه به استراتژی‌های مدیریتی، گسترش شبکه فروش، ثبات تولید و توانمندی در صادرات، جایگاه ارزشمندی در بازار رقابتی پلیمری کسب کرده است. با بررسی صورت‌های مالی و رکوردزنی شش‌ماهه نخست طی تمام سال‌های فعالیت، سمفونی رشد فروش در «آریا»، طنین‌انداز شده است.  


آریاساسول یکی از تولیدکنندگان معتبر و بزرگ محصولات پلیمری، خصوصا پلی‌اتیلن سبک و سنگین در خاورمیانه است. این شرکت با بهره‌گیری از فناوری‌های‌ روز و همکاری‌های‌ بین‌المللی، در تولید محصولات باکیفیت و پرکاربرد در صنایع بسته‌بندی، خودروسازی، کشاورزی، ساخت‌وساز و... ظرفیت بالایی دارد.  


فصول رشد آریاساسول
نتایج صورت‌های مالی شش‌ماهه گذشته آریاساسول با نماد «آریا» و نیز عملکرد بهار و تابستان امسال در سامانه کدال، بیانگر موفقیت چشمگیر این شرکت در نیمه نخست 1403 است. این مجموعه، طی فروردین تا شهریورماه، به ازای هر سهم ۴۶۳ تومان سودسازی کرده و مجموع فروش آن طی این بازه، به 22.5 هزار میلیارد تومان رسیده تا رکورد میزان و مبلغ فروش در شش‌ماه ابتدایی سال در مقایسه با تمام سال‌های گذشته بشکند. این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال، ۳۷ درصد افزایش نشان می‌دهد. 


همچنین میزان فروش به دلار نیمایی به ۹۱.۱ میلیون دلار رسیده که در قیاس با میانگین پارسال، بیانگر رشد ۲۳ درصدی است و از پایبندی به تولید باثبات و روندی صعودی فروش محصولات حکایت دارد. کسب این دستاوردها توسط شرکت پلیمر آریاساسول، حاصل مجموعه‌ای از شاخص‌های موثر بر رشد فروش بوده است. 


مثلث جذاب سودآوری
یکی از مهم‌ترین عواملی که در صورت‌های مالی شش‌ماه گذشته به وضوح دیده می‌شود، ثبات در تولید است. این ثبات موجب شده آریاساسول به ‌طور مداوم به نیاز بازار پاسخ دهد و از نوسانات عرضه که به از دست رفتن مشتریان منجر می‌شود، جلوگیری کند. این اطمینان در تولید به افزایش اعتماد مشتریان و رشد تقاضا برای محصولات کمک می‌‌کند. 


ثبات تولید و پیرو آن، روند رو به رشد فروش و کسب درآمد را می‌توان در بهار و تابستان امسال به وضوح مشاهده کرد. مقایسه عملکرد این دو فصل نشان می‌دهد در بهار ۱۴۰۳، مجموع درآمد شرکت، ۱۰.۸ همت بوده اما در تابستان با فروش ۱۰۸ هزار تن محصول، بالغ بر ۱۲ هزار میلیارد تومان درآمد کسب کرده و نسبت به تابستان سال قبل (4 همت)، رشد بالایی داشته است. بنابراین مجموع درآمد شش‌ماهه، از بهار تا پایان تابستان، افزایش قابل‌توجه داشته و یک تابستان طلایی را پشت‌سر گذاشته است.  


اگر به طور خاص شهریورماه امسال را ملاک قرار دهیم، آریاساسول در ماه پایانی تابستان امسال، موفق به ثبت فروش ۴.۱۶۳ هزار میلیارد تومانی شده که نسبت به مدت مشابه پارسال، رشد ۴۶ درصدی را تجربه کرده است.

 
نکته مهم دیگر، تصمیمات راهبردی مدیریت مجموعه در کنار اقدامات اجرایی است. این امر بر کاهش هزینه‌ها، افزایش بهره‌وری و بهبود فرایندهای داخلی استوار بوده است. مدیریت آریاساسول، با استراتژی‌هایی مانند کاهش هزینه‌ عملیاتی و تمرکز بر ارتقای کیفیت، موفق به افزایش رقابت‌پذیری شرکت شده است.

 این تصمیمات هوشمندانه، علاوه بر کمک به بهبود حاشیه سود، شرایط مناسبی برای رشد فروش ایجاد کرده‌اند. طبق صورت سود و زیان آریا، حاشیه سود ناخالص در نیمه اول سال، 38 درصد بوده، در حالی که نرخ‌ محصولات بازارهای جهانی پلیمری کاهش داشته و اقدامات شرکت، سبب افزایش فروش شده است.


شبکه فروش گسترده و حضور فعال در بازارهای داخلی و خارجی، ضلع سوم موفقیت آریاساسول در رشد شاخص‌های فروش است. این شبکه قوی، با تمرکز بر ایجاد تعامل سازنده با مشتریان و درک عمیق از نیازهای آنان، انتظارات بازار را شناسایی و محقق کرده است. همچنین با ارائه خدمات مناسب، رضایت مشتریان را افزایش داده تا با ساختار منسجم فروش، بازار خود را توسعه دهد.


رشد فروش: تنوع محصولات، توسعه صادرات
علاوه بر شاخص‌های سه‌گانه یادشده، معیارهایی مانند بهبود کارآیی خطوط تولید و مدیریت هزینه‌ها، تنوع محصولات با تمرکز بر تولید پلی‌اتیلن باکیفیت، استراتژی‌های بازاریابی و حضور در بازارهای جهانی، مدیریت زنجیره تأمین و مواد اولیه استاندارد، افزایش بهره‌وری با مدیریت منابع انسانی متخصص، تاثیر فراوانی بر رشد فروش شش‌ماهه نخست امسال داشته‌اند.


آریاساسول با تولید محصولات باکیفیت و رعایت استانداردهای جهانی، به دنبال گسترش سهم خود از بازارهای بین‌المللی است. صادرات 60 درصدی محصولات و فروش داخلی 40 درصدی، حضور هدفمند و موثر این شرکت در عرصه بین‌المللی و نیز تامین نیازهای داخلی را تایید می‌کند.

 
در همین رابطه، یکی از استراتژی‌های اصلی این شرکت برای رشد فروش، تنوع‌بخشی به محصولات در دسته‌های پلی‌اتیلن سبک و سنگین با توجه به نیازهای مشتریان و صنایع است. این تنوع به آریاساسول امکان می‌دهد به بخش‌های مختلف بازار پاسخ دهد و به ارتقای فروش کمک کند. تولید پلی‌اتیلن باکیفیت، طبق استانداردهای جهانی به این شرکت اجازه داده نیازهای صادراتی را پوشش دهد و بازارهای جدید را در اختیار بگیرد.


این مجموعه با استفاده از فناوری‌های پیشرفته و افزایش بهره‌وری خطوط تولید، علاوه بر کاهش هزینه‌ها، کیفیت محصولات خود را بهبود بخشیده است. این امر نه ‌تنها به افزایش ظرفیت تولید، بلکه به افزایش توان رقابت در بازار بین‌المللی و رشد فروش کمک کرده است. اجرای پروژه نیوپلنت MDHD آریاساسول، به منظور توسعه و ارتقای ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی، با پیشرفت 50 درصدی و سود خالص 100 میلیون دلاری، البته پس از اتمام طرح، در همین راستا ارزیابی می‌شود.


علاوه بر اینها، استراتژی‌های بازاریابی مانند حضور در نمایشگاه‌ها و رویدادها نیز موجب معرفی بهتر محصولات شرکت و در نهایت، جذب مشتریان جدید و رشد فروش در شش‌ماهه نخست شده است. ضمنا آریاساسول با همکاری تامین‌کنندگان معتبر و استفاده از مواد اولیه استاندارد، محصولاتی با کیفیت بالا تولید می‌کند که مورد اعتماد مشتریان داخلی و خارجی است. دسترسی به مواد اولیه باکیفیت و مدیریت زنجیره تامین نیز نقش بسزایی در افزایش فروش شرکت داشته است. 


بهره‌وری در تولید و کامیابی‌ در فروش، بدون سرمایه‌گذاری در حوزه منابع انسانی و توسعه مهارت‌های فنی کارکنان میسر نیست. آریاساسول با مدیریت منابع انسانی قوی، یک تیم متخصص و کارآمد پرورش داده و اکنون تعداد پرسنل شرکت، بالغ بر 2600  نفر است. این افزایش بهره‌وری، به کاهش هزینه‌ها، افزایش کیفیت محصولات و در نتیجه، فروش بیشتر منجر شده است.


رشد فروش آریاساسول در شش‌ماهه اول امسال، با توجه به روندهای جهانی و بهره‌مندی از ظرفیت‌ها و منابع داخلی، این شرکت را به یکی از پیشروان صنعت پتروشیمی منطقه تبدیل کرده و با تداوم این مسیر، توفیقات بیشتر در نیمه دوم امسال انتظار می‌رود.

 

 

ارسال نظرات
موضوعات روز